lørdag 23. juli 2011

Ordløs

Ja, som overskriften. Jeg er helt ordløs. Det er en helt syk hendelse som har skjedd i Norge. Tallet 84 grøsser jeg meg av og den gnagende tanken om at det helt sikkert er flere som er skutt og drept gir meg en stor klump i magen. Her er det unge uskyldige mennesker som særlig har blitt pårørt av denne situasjone. De døde, de sårede og de som har opplevd dette helvete som skjedde i går, fredag 22. juli.




vgnett.

Jeg har selv fulgt nøye med på alle nyheter og har sovet dårlig i natt. Jeg kan ikke forestille meg hvor fælt mange har det akkurat nå. Jeg kjenner og vet om flere som befant seg på Utøya selv, og jeg ble selv spurt om jeg ville være med på sommerleieren. Av en kjent har jeg fått høre en dramatisk historie fylt av stor redsel. Som sagt så er de fleste jeg vet om i sikkerhet, men det er enda en person som er savnet. 

Hvordan kan dette skje i Norge? Hvem kan gjøre noe slikt? Plaffe ned uskyldige små voksne som engasjerer seg i politikk og som tørr å vise sin mening? Jeg sitter fortsatt som et spørsmålstegn og lurer virkelig på hvilke tanker som går igjennom hodet på en som kan gjøre noe slikt. 

Jeg synes politi, helsepersonell og frivillige har gjort en god jobb, og jeg håper for alle at det skal gå bra. Det er mange rundt om i Norge i dag som har mye å slite med. Dette som har skjedd har satt seg dype spor hos alle, og artiklene  som omhandler personer som har vært på øya setter også dype spor.


Oslo blir i avisen natt til lørdag nevnt som spøkelseby.

Både Kongen og Stasministeren vår har vært ute i media, og de så begge veldig preget ut av denne situasjonen. Det er godt å se at alle uansett status og jobb kan vise sine følelser i en slik situasjon. Som Jens Stoltenberg sa. Dette er et mareritt, en nasjonal tragedie!

I dag flagges det på halv stang mange steder i Norge.

<3 Mine tanker går til skadde og pårørende og de som gjør en utrolig jobb i disse timer! <3


- Ellen


kilde: vg.no

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Ja helt tragisk og uforståelig... Vi får krysse alt vi har for at den siste dukker opp i god behold...

    Glad i deg snuppa mi!
    Klem <3

    SvarSlett
  2. HI,ELLEN...
    I CANNOT THINK ABOUT ANYTHING ELSE...WHAT SENSELESS LOSS OF LIFE...mostly the young one.
    The more painful...as it should be called 'the inner terrorism'...
    Best Greetings-Halinka-

    SvarSlett

Populære innlegg

Etiketter

Norske kongefamilien (20) Bryllup (19) Norske kronprinsparet (17) Kronprinsesse Mette-Marit (16) Kong Harald (15) Dronning Sonja (11) Kronprins Haakon Magnus (11) Bursdag (10) Danske kongefamilien (10) jubileum (10) Svenske kongefamilien (9) Kronprinsesse Mary (8) Kronprinsesse Victoria (8) Kronprinsesseparet (8) Begivenheter (6) Kronprins Frederik (6) Dronning Elizabeth II (5) Europeiske kongehus (5) Forlovelse (5) Prinsesse Ingrid Alexandra (5) Prinsesse Madeleine (5) Tvillinger (5) Dronning Margrethe (4) Slottet (4) terror (4) Britiske kongefamilien (3) Dronning Silvia (3) Fyrst Albert av Monaco (3) Kate Middleton (3) Prins Daniel (3) Prins Sverre Magnus (3) Prins Williams (3) Prinsesse Märtha Louise (3) tale (3) "Konge-ting" (2) Charlene Wittstock (2) Dronning Maud (2) Drottningsholm (2) Fylkestur (2) Haga Slott (2) Kong Carl Gustaf (2) Kong Haakon (2) Lille Prins Henrik (2) Loppis (2) Mote (2) Prins Carl Phillip (2) Prins Joachim (2) Prinsesse Diana (2) Prinsesse Marie (2) Reise (2) Små prinsesser (2) VM (2) fakta (2) utfordring (2) 17.mai (1) AIDS (1) Ari Behn (1) Artikkel (1) Award (1) Brudevals (1) Buckingham Palace (1) Bøker (1) Danmark (1) Dronning Beatrix (1) Dronning Josefine (1) Dronning Rania (1) Dronning Sirikit (1) Dronning Sofia (1) Dronninger (1) Død (1) Emma Tallulah Behn (1) Flaggdag (1) Fredspris (1) Frigjøringsdagen (1) Fødte (1) Gravid (1) Grevinne (1) Historisk (1) Iphone (1) Kjærlighet (1) Kong Håkon (1) Kong Juan Carlos (1) Kong Olav (1) Kong Oscar I (1) Kongelig interiør (1) Konger (1) Krig (1) Kronprins Felipe (1) Kronprinser (1) Kronprinsesse Mathilde (1) Kronprinsesser (1) Leah Isadora Behn (1) Marit Tjessem (1) Mat (1) Maud Angelica Behn (1) Mette-Marit Tjessem Høiby (1) Norge (1) Offisielle bilder (1) Oscarhall slott (1) Prins Charles (1) Prins Christian (1) Prins Claus (1) Prins Henrik (1) Prins Phillip (1) Prinser (1) Prinsesse Anne (1) Prinsesse Benedikte (1) Prinsesse Elena (1) Prinsesse Eugenie (1) Prinsesse Salma (1) Prinsesser (1) Pris (1) Program (1) Renovasjon (1) Seilregatta (1) Skogenskonge (1) Små Prinser (1) Små nytt (1) Sofia Hellqvist (1) Statsbudsjettet (1) Storbritanias kongehus (1) TV (1) Tallerken (1) Thailand (1) Venner (1) barn (1) brudekjolen (1) dåp (1) fest (1) forhold (1) gallamiddag (1) graviditet (1) gudstjeneste (1) kjærester (1) kongehuset.no (1) markering (1) monogrammer (1) morrosaker (1) nedtelling (1) skolestart (1)