onsdag 9. februar 2011

Favorittbruktfunn!

Anetteshus har nå utfordring "hvis meg ditt beste favorittbruktfunn!" Her måtte jeg bare hive meg på, siden jeg mener jeg har noe av det fineste som finnes! :)

HER ER MIN SKATT!


Dette bildet er det fineste jeg har på mitt rom. Størrelsen på bildet er ca. 50 x 60 cm, så det er ganske stort. Jeg fant dette nede i kjelleren på et av husene våre på gården. Jeg ble helt sjokkert da jeg så det henge der på veggen. Det hadde hengt der hele mitt liv, men nei... Ingen hadde tenkt på å si det til meg, den kongeglade sjela! Menmen... Tilslutt fant jeg det, og det er veldig morsomt å være eier av dette gamle bilde!


Bildet er av vårt første kongepar som vi fikk etter Norge gikk ut av unionen med Sverige.
Kong Haakon og Dronning Maud!


Ved dette bildet MÅ jeg vise nøye frem rammen rundt! Den synes jeg er VELDIG spesiell! Rammen er hjemmelaget, og har vært i familien i mange år. Rammen består av en gullkant og av masse småstein om du ser etter på bildet. Det er en skikkelig gammeldags ramme som jeg er veldig glad i!

Bildet henger rett ovenfor sengen min slik at det er det første jeg ser om morgnenen og det siste jeg ser før jeg sovner om kvelden.

ELLERS.....

Liker jeg andre gamle kongeligheter! På loppis ser jeg gjerne etter annet enn bilder også. Her er noen av bokfunnene mine pluss en LP-plate med Titten tei og daværende Kronprinsesse Sonja.



Andre bilder jeg har kjøpt er disse:




Bli med på utfordingen du også!

Ha en super fin kveld :)

- Ellen

5 kommentarer:

  1. Nyyydelig bilde ! Forstår godt at du er fornøyd med det :-)

    Jeg har også et bilde av dem på veggen sammen med daværende kronprins Olav. Synes det hører hjemme i mitt gamle hus :-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. HI,Ellen:-)
    Hmmm...I cannot show off with such tropheum,like Yours,'cause the hstory of our countries is entirely different-I mean Poland,of course,not Denmark,but I am also the owner of a very precious,original picture-not big,but a good piece of art-dry pastel by Tadeusz Makowski/check in Google:-)/
    But You must be very happy of that You've found,as well as the photos,for it is accordingly to Your interests and passion.
    I like to watch all the news You write and show-because...hmmm...I'm so constructed to...KNOW MORE AND MORE:-))
    Kisses-Halinka-

    SvarSlett
  3. Det måtte vel være et kupp for deg å finne dette bildet, ja!
    Ramma var flott, og veldig spesiell.
    Ha en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  4. Hei! Morro at du ble så glad for bildet.
    Ha en god natt. Klem.

    SvarSlett
  5. Så koslig blogg du har:)
    Jeg henger meg på som følgeren din jeg:)
    Klem Anne Torill.

    SvarSlett

Populære innlegg

Etiketter

Norske kongefamilien (20) Bryllup (19) Norske kronprinsparet (17) Kronprinsesse Mette-Marit (16) Kong Harald (15) Dronning Sonja (11) Kronprins Haakon Magnus (11) Bursdag (10) Danske kongefamilien (10) jubileum (10) Svenske kongefamilien (9) Kronprinsesse Mary (8) Kronprinsesse Victoria (8) Kronprinsesseparet (8) Begivenheter (6) Kronprins Frederik (6) Dronning Elizabeth II (5) Europeiske kongehus (5) Forlovelse (5) Prinsesse Ingrid Alexandra (5) Prinsesse Madeleine (5) Tvillinger (5) Dronning Margrethe (4) Slottet (4) terror (4) Britiske kongefamilien (3) Dronning Silvia (3) Fyrst Albert av Monaco (3) Kate Middleton (3) Prins Daniel (3) Prins Sverre Magnus (3) Prins Williams (3) Prinsesse Märtha Louise (3) tale (3) "Konge-ting" (2) Charlene Wittstock (2) Dronning Maud (2) Drottningsholm (2) Fylkestur (2) Haga Slott (2) Kong Carl Gustaf (2) Kong Haakon (2) Lille Prins Henrik (2) Loppis (2) Mote (2) Prins Carl Phillip (2) Prins Joachim (2) Prinsesse Diana (2) Prinsesse Marie (2) Reise (2) Små prinsesser (2) VM (2) fakta (2) utfordring (2) 17.mai (1) AIDS (1) Ari Behn (1) Artikkel (1) Award (1) Brudevals (1) Buckingham Palace (1) Bøker (1) Danmark (1) Dronning Beatrix (1) Dronning Josefine (1) Dronning Rania (1) Dronning Sirikit (1) Dronning Sofia (1) Dronninger (1) Død (1) Emma Tallulah Behn (1) Flaggdag (1) Fredspris (1) Frigjøringsdagen (1) Fødte (1) Gravid (1) Grevinne (1) Historisk (1) Iphone (1) Kjærlighet (1) Kong Håkon (1) Kong Juan Carlos (1) Kong Olav (1) Kong Oscar I (1) Kongelig interiør (1) Konger (1) Krig (1) Kronprins Felipe (1) Kronprinser (1) Kronprinsesse Mathilde (1) Kronprinsesser (1) Leah Isadora Behn (1) Marit Tjessem (1) Mat (1) Maud Angelica Behn (1) Mette-Marit Tjessem Høiby (1) Norge (1) Offisielle bilder (1) Oscarhall slott (1) Prins Charles (1) Prins Christian (1) Prins Claus (1) Prins Henrik (1) Prins Phillip (1) Prinser (1) Prinsesse Anne (1) Prinsesse Benedikte (1) Prinsesse Elena (1) Prinsesse Eugenie (1) Prinsesse Salma (1) Prinsesser (1) Pris (1) Program (1) Renovasjon (1) Seilregatta (1) Skogenskonge (1) Små Prinser (1) Små nytt (1) Sofia Hellqvist (1) Statsbudsjettet (1) Storbritanias kongehus (1) TV (1) Tallerken (1) Thailand (1) Venner (1) barn (1) brudekjolen (1) dåp (1) fest (1) forhold (1) gallamiddag (1) graviditet (1) gudstjeneste (1) kjærester (1) kongehuset.no (1) markering (1) monogrammer (1) morrosaker (1) nedtelling (1) skolestart (1)