søndag 17. oktober 2010

Loppis er gøy! :)

Hei og hopp!

Lenge siden sist! Her i min hverdag har det vært travelt! Kanskje din også?
Men i dag har skjedd noe morsomt!

Min kjære søster har vært på loppemarked, eller loppis som er ett mye brukt ord, rundt om på forskjellige plasser med to venninner. Dette var også heldig for meg, siden hun er på vakt etter "konge-stuff" til meg, siden ja.. Hun vet jo om hobby'n min :) I dag har hun kjøpt med kongebøker til meg og en liten "dings" til! :)

Her ser du bildet av bøkene og "dingsen" som er en Vinyl plate med daværende kronprinsesse Sonja, Titten-tei, og Wenche Myrhe.
Bøkene er som følger:
- Gla' kongen, Olav den blide av Yngvar Holm
- Haakon, et portrett av Kronprinsen som ung mann av Fredrik Wandrup
- Kongen og folket, en hyllest til Kong Olav V av Guttorm Hansen, Hjalmar Andresen, Per Øyvind Heradstveit, H. F. Zeiner Gundersen, Randi Bratteli og Tim Greve
- Sonja, Norges Kronprinsesse av Randi Bratteli og Sissel Lange-Nilsen

Tusen takk min kjære søster A (som har interiør blogg! Sjekk den ut her.) Og også en takk til vennine H som jeg hørte var med på å leite opp bøkene! :)


For litt siden var jeg selv på loppis. Da fant jeg tre kongebilder som jeg bare måtte kjøpe, rammene var ødelagte og ikke noe fine, så jeg fikk alle de tre bildene for 30kr. Det var jo ingen pris, men nå er jeg på jakt etter litt gamle rammer. Her er bildene.



 Kong Haakon VII


Kong Olav V


Prinsesse Astrid

Slik så rammene ut! De var ikke noe fine :(



Ha en fin søndags kveld!

Blogges.

- Ellen 


2 kommentarer:

  1. Hallo!

    Ja loppis er gøy! Skal jakte på flere skatter til deg en annen gang jeg :)

    Koskos!

    SvarSlett
  2. Hei Ellen! Så fin header du har fått...flink du :o) Moro med loppis ja... Nå kan du kose deg lenge tenker jeg...Ha en strålende uke! Klemmer, Marianne

    SvarSlett

Populære innlegg

Etiketter

Norske kongefamilien (20) Bryllup (19) Norske kronprinsparet (17) Kronprinsesse Mette-Marit (16) Kong Harald (15) Dronning Sonja (11) Kronprins Haakon Magnus (11) Bursdag (10) Danske kongefamilien (10) jubileum (10) Svenske kongefamilien (9) Kronprinsesse Mary (8) Kronprinsesse Victoria (8) Kronprinsesseparet (8) Begivenheter (6) Kronprins Frederik (6) Dronning Elizabeth II (5) Europeiske kongehus (5) Forlovelse (5) Prinsesse Ingrid Alexandra (5) Prinsesse Madeleine (5) Tvillinger (5) Dronning Margrethe (4) Slottet (4) terror (4) Britiske kongefamilien (3) Dronning Silvia (3) Fyrst Albert av Monaco (3) Kate Middleton (3) Prins Daniel (3) Prins Sverre Magnus (3) Prins Williams (3) Prinsesse Märtha Louise (3) tale (3) "Konge-ting" (2) Charlene Wittstock (2) Dronning Maud (2) Drottningsholm (2) Fylkestur (2) Haga Slott (2) Kong Carl Gustaf (2) Kong Haakon (2) Lille Prins Henrik (2) Loppis (2) Mote (2) Prins Carl Phillip (2) Prins Joachim (2) Prinsesse Diana (2) Prinsesse Marie (2) Reise (2) Små prinsesser (2) VM (2) fakta (2) utfordring (2) 17.mai (1) AIDS (1) Ari Behn (1) Artikkel (1) Award (1) Brudevals (1) Buckingham Palace (1) Bøker (1) Danmark (1) Dronning Beatrix (1) Dronning Josefine (1) Dronning Rania (1) Dronning Sirikit (1) Dronning Sofia (1) Dronninger (1) Død (1) Emma Tallulah Behn (1) Flaggdag (1) Fredspris (1) Frigjøringsdagen (1) Fødte (1) Gravid (1) Grevinne (1) Historisk (1) Iphone (1) Kjærlighet (1) Kong Håkon (1) Kong Juan Carlos (1) Kong Olav (1) Kong Oscar I (1) Kongelig interiør (1) Konger (1) Krig (1) Kronprins Felipe (1) Kronprinser (1) Kronprinsesse Mathilde (1) Kronprinsesser (1) Leah Isadora Behn (1) Marit Tjessem (1) Mat (1) Maud Angelica Behn (1) Mette-Marit Tjessem Høiby (1) Norge (1) Offisielle bilder (1) Oscarhall slott (1) Prins Charles (1) Prins Christian (1) Prins Claus (1) Prins Henrik (1) Prins Phillip (1) Prinser (1) Prinsesse Anne (1) Prinsesse Benedikte (1) Prinsesse Elena (1) Prinsesse Eugenie (1) Prinsesse Salma (1) Prinsesser (1) Pris (1) Program (1) Renovasjon (1) Seilregatta (1) Skogenskonge (1) Små Prinser (1) Små nytt (1) Sofia Hellqvist (1) Statsbudsjettet (1) Storbritanias kongehus (1) TV (1) Tallerken (1) Thailand (1) Venner (1) barn (1) brudekjolen (1) dåp (1) fest (1) forhold (1) gallamiddag (1) graviditet (1) gudstjeneste (1) kjærester (1) kongehuset.no (1) markering (1) monogrammer (1) morrosaker (1) nedtelling (1) skolestart (1)