søndag 24. oktober 2010

Uken som har gått!

Hei og hopp!

Da har det blitt nok en gang søndag - hvor blir uka av?? Ute er det rim på det meste, og inne i peisen fyres det godt! Og sitte her og blogge og drikke te blir fryktelig koselig :)

Vi får se på ha som har skjedd denne siste uken i den royale verden:

Det har vært noen reisende.
Dronning Elisabeth og mannen Prins Phillip har vært i Nord Irland.
Kronprinsesse Mathilde av Belgia har vært på 4 dagers besøk i Liberia i Afrika.




Det er noen pengeforbrukere.
Denne uken har jo skattelistene blitt lagt ut, og det har blitt mye ståk rund Märtha Louise som ikke lenger har den store arven sin etter bestefaren. Formuen til Märtha har gått fra å være flere millioner til 0. Prinsessen har pansatt mye av eindommen sine, og det er mulig det er derfor det blit vist null i formue. Nok en gang er prinsessen ute i hardt vær!



Noen ville vært en bedre far.
Kronprins Haakon har denne uken gått ut med at han skulle ønske ha var en bedre far ovenfor sine barn. Han tar jobben sin som kronprins veldig alvorlig, og jobber mye! Dette går utover tiden hans sammen med sine egne barn. Nå i det siste har det gått mye tid til Global Dignity, som er organisasjon som jobber for at alle mennesker i hele verden skal få ett fult og helt verdig liv. Sjekk ut hjemmesiden til organisasjonen her!



Noen har hatt gallamiddag!
Fyrst Albert av Monaco og hans kone Charlene har hatt gallamiddag for "The Ireland fund i Monaco. Hovedgjestene  var Michael Fitzgerald, Mary Robinson, Loretta Gluksman och Kieran McLoughlin. Det ble også klart at Charlene igjen skal være med å svømme. Den 12. og 13. februar skal hun være med på The Midmar mile i sydafrika. Der skal hun ikke bare svømme, hun skal også samle inn penger til Special Olympics som er en organisasjon verden over. Det er en idrettsbevegelse for mennesker med mentale utviklingshemninger. (Må ikke blandes med paralympic games)



Verdens lykkeligste prinsesse!
Etter besøket Prinsesse Vicotria og Prins Daniel hadde i Danmark, har dansk presse omtalt Prinsessen som den lykkeligste prinsessen. Victoria stråler om dagen og man kan se at hun er veldig lykkelig sammen med Daniel! Er det fler enn meg som venter på å få høre nyheter om en liten tronearving? :)



Tusen takk til ny følger, Tussi! Morsomt at du vil følge meg :)

Ha en riktig god søndag!

BLOGGES

- Ellen

12 kommentarer:

  1. Tack för att du hälsade på hos mig.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  2. Se her, ja! Nå fikk jeg en oppsummering av hva som rører seg i de kongelige kretser!

    SvarSlett
  3. Ja dette var jo virkelig en royal blogg =) Da er jeg ikke det minste i tvil om hvor jeg skal gå inn og titte hvis jeg lurer på hva som rører seg i den kongelige del av befolkningen - du holder helt klart styr på det meste her.Kos deg videre med kvelden!

    SvarSlett
  4. Heisann søte deg,tusen takk for dine søte kommentarer inne hos meg..Klem LINDA:)

    SvarSlett
  5. Heisann og takk for hilsen!!
    Ja her i bloggen din kan man gå innom om man ønsker nytt om de kongelige ser jeg :o)

    ha en fin ny uke :o)

    SvarSlett
  6. Hei :)
    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min - morsomt å oppdage din blogg også, den er litt annerledes og det er moro!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koseleg helsing hjå meg! Artig når nye folk legg att eit lite spor så ein kan finna dei tilbake... Og dette var verkeleg ein ekte royal blogg må eg sei. Utruleg korleis du klarar å halda oversikt over alt... No veit eg i alle fall kor eg skal gå om eg lurer på noko om dei kongelege ein gang... ;-) Kjekt at det er litt ulike bloggar her ute, at ikkje alle handlar om interiør og sånt liksom...
    Og ja, det må no vel koma ein liten svensk tronearving snart vil eg tru...
    Ha ei fin fin nye veke.
    Klems

    SvarSlett
  8. Gøy å lese bloggen din - her ble jeg oppdatert i en fei!
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :)
    Ha en fin tirsdag
    Kjersti

    SvarSlett
  9. Hei Ellen og takk for koselige hilsner hos meg! Så fint at du fant frem til meg og la deg til som følger <3 Herlig blogg du har! Jeg liker godt å følge med på de kongelige ;) La meg til som følger her hos deg jeg også. Ønsker deg en fin kveld ;) klem Gry

    SvarSlett
  10. Her var det kongelig!!! Så gøy. En helt annerledes blogg enn de vanlige jeg leser. Så nå vet jeg hvor jeg kan gå for å få oppdatering på de kongelige syssler :-)
    Takk for hyggelig kommentar og fortsatt fin kveld.

    SvarSlett

Populære innlegg

Etiketter

Norske kongefamilien (20) Bryllup (19) Norske kronprinsparet (17) Kronprinsesse Mette-Marit (16) Kong Harald (15) Dronning Sonja (11) Kronprins Haakon Magnus (11) Bursdag (10) Danske kongefamilien (10) jubileum (10) Svenske kongefamilien (9) Kronprinsesse Mary (8) Kronprinsesse Victoria (8) Kronprinsesseparet (8) Begivenheter (6) Kronprins Frederik (6) Dronning Elizabeth II (5) Europeiske kongehus (5) Forlovelse (5) Prinsesse Ingrid Alexandra (5) Prinsesse Madeleine (5) Tvillinger (5) Dronning Margrethe (4) Slottet (4) terror (4) Britiske kongefamilien (3) Dronning Silvia (3) Fyrst Albert av Monaco (3) Kate Middleton (3) Prins Daniel (3) Prins Sverre Magnus (3) Prins Williams (3) Prinsesse Märtha Louise (3) tale (3) "Konge-ting" (2) Charlene Wittstock (2) Dronning Maud (2) Drottningsholm (2) Fylkestur (2) Haga Slott (2) Kong Carl Gustaf (2) Kong Haakon (2) Lille Prins Henrik (2) Loppis (2) Mote (2) Prins Carl Phillip (2) Prins Joachim (2) Prinsesse Diana (2) Prinsesse Marie (2) Reise (2) Små prinsesser (2) VM (2) fakta (2) utfordring (2) 17.mai (1) AIDS (1) Ari Behn (1) Artikkel (1) Award (1) Brudevals (1) Buckingham Palace (1) Bøker (1) Danmark (1) Dronning Beatrix (1) Dronning Josefine (1) Dronning Rania (1) Dronning Sirikit (1) Dronning Sofia (1) Dronninger (1) Død (1) Emma Tallulah Behn (1) Flaggdag (1) Fredspris (1) Frigjøringsdagen (1) Fødte (1) Gravid (1) Grevinne (1) Historisk (1) Iphone (1) Kjærlighet (1) Kong Håkon (1) Kong Juan Carlos (1) Kong Olav (1) Kong Oscar I (1) Kongelig interiør (1) Konger (1) Krig (1) Kronprins Felipe (1) Kronprinser (1) Kronprinsesse Mathilde (1) Kronprinsesser (1) Leah Isadora Behn (1) Marit Tjessem (1) Mat (1) Maud Angelica Behn (1) Mette-Marit Tjessem Høiby (1) Norge (1) Offisielle bilder (1) Oscarhall slott (1) Prins Charles (1) Prins Christian (1) Prins Claus (1) Prins Henrik (1) Prins Phillip (1) Prinser (1) Prinsesse Anne (1) Prinsesse Benedikte (1) Prinsesse Elena (1) Prinsesse Eugenie (1) Prinsesse Salma (1) Prinsesser (1) Pris (1) Program (1) Renovasjon (1) Seilregatta (1) Skogenskonge (1) Små Prinser (1) Små nytt (1) Sofia Hellqvist (1) Statsbudsjettet (1) Storbritanias kongehus (1) TV (1) Tallerken (1) Thailand (1) Venner (1) barn (1) brudekjolen (1) dåp (1) fest (1) forhold (1) gallamiddag (1) graviditet (1) gudstjeneste (1) kjærester (1) kongehuset.no (1) markering (1) monogrammer (1) morrosaker (1) nedtelling (1) skolestart (1)